Niks

Een tijdje niet gelogd.
Er gebeurde hier in huis dan ook weinig tot niets. Dat wil zeggen, wat het vermelden waard is want natuurlijk gingen de huishoudelijke klussen gewoon door.
De meiden hebben een aantal dagen bij hun opa en oma gelogeerd en veel leuke dingen gedaan.
Manlief moest weer aan het werk want zijn vakantie zat er weer op. Drie weken vakantie zijn zo om.
Weinig bijzonders meegemaakt dus geen reden om te loggen.
Ook wel eens fijn :-)

Merkwaardig

Ik heb er weer een in de categorie merkwaardig.
In de zondagskrant stond een leuk stukje over een rommelmarkt in Sinderen.
Wij hadden zondag visite en het was toch verdraaid jammer dat het zo regende.
Anders hadden we met z'n allen uren, wat zeg ik dagen, over de rommelmarkt kunnen struinen.

Verjaardag

Gisteren kwamen de meiden weer thuis na een lange logeerpartij bij hun oma.
En ze brachten nog cadeautjes voor mij mee ook.
Waarom?
Omdat ik gisteren jarig was.
De meiden hadden samen met mijn moeder leuke spulletjes gekocht en geverfd. Dat cadeau hangt nu achter in onze tuin aan het hek. En daarmee lijkt het weer gezellig in onze tuin.
Ik heb mijn verjaardag in kleine kring gevierd maar ben wel super verwend want ik kreeg bloemen, geld en een mooie ketting.
Het was reuze gezellig. Morgen vier ik het nog een klein beetje want dan komen schoonzus en schoonbroerke uit Zwolle op visite.

Twee op stap

De meiden logeren op dit moment een paar dagen bij mijn moeder.
Aan het mailtje dat ik kreeg te lezen, en hun logjes, vermaken ze zich opperbest daar bij oma.
En wat doen pa en ma als ze kinderloos zijn?
Die gaan gezellig op stap.
Gisteren zijn we naar Kleef geweest. Deze stad hier vlak over de grens is op een klif gebouwd is, vandaar de naam Kleef/Kleve.
De toren van de Zwanenburcht (zie foto hierboven) is van ver al te zien.
Diverse informatieborden vertellen over de rijke geschiedenis en gebouwen van Kleef. Helaas is daarvan een groot deel gesloopt of verwoest door de oorlog.
We hadden ook nog naar Haus Koekoek willen gaan. Een museum met schilderijen van de Nederlandse schilder B.C. Koekoek maar die ging pas om 14.00 uur open. Dat bewaren we voor en volgend bezoek want Kleef is zeker de moeite waard. Net als de currywurst mit brödchen in de Grosstrasse bij Wurstkultur. Lekker!
's Avond zijn we uit eten geweest bij de mexicaan in Doetinchem.
Kortom dinsdag was een heerlijke dag :-)

Den Bosch

Dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve Gerritje.
Net als Gerritje gingen wij ook naar Den Bosch want ik had twee treinkaartjes gekocht via de Hema.
Samen met de meiden liepen we daar een speurtocht waar ze allerlei dingen leerden over de stad. Bijv. dat het beeld van Gerritje een vrouw is maar het een man is geweest.
En bepaald niet lief en zoet! Hij was een bandiet.

Photobucket

Den Bosch is een mooie oude stad waar veel valt te zien. Vooral op en aan de gevels. Hieronder staan wat foto's van de beelden aan de muur en een paar gedichten die we onderweg tegen kwamen.

Carnavalskikker?

Minimal.

Natuurlijk hebben we de oude Sint Jan ook bekeken. Zowel van binnen als van buiten. De meiden waren erg onder de indruk van deze grote kerk.
Photobucket
En tot slot een leuk stukje humor dat we zagen bij een grasveldje bij een museum. Honden zonder kop zijn hier niet toegelaten ;-)
Meer over ons uitstapje naar Den Bosch en Bossche Bollen kunnen jullie lezen op de logs van Paulien en Bente.

Normandië

Maarten wou graag naar Normandië op vakantie en aldus geschiedde.
Wij zaten in Port-en-Bessin, een vissersplaats waar ook opnames zijn gemaakt voor de film "The Longest Day".

In St. Mere Eglise hangt een pop aan de kerktoren. Dit is een gedenkteken i.v.m. de Amerikaanse soldaat John Steele die tijdens de invasie met zijn parachute aan de kerktoren bleef hangen.

De bekende Franse stokbroden aten wij ook iedere ochtend en middag. We konden ze bestellen bij de receptie en Paulien en Bente haalden ze iedere morgen voor ons op.
Bente riep dan iedere keer heel netjes: "Merci".

Natuurlijk bezochten we ook diverse musea over D-day en de invasie. In vrijwel ieder dorp langs de Normandische kust is wel een museum te vinden over deze gebeurtenis.
Wat veel indruk maakte was de Amerikaanse begraafplaats bij Colleville sur Mer. En Pointe du Hoc, de 30 meter hoge klif waar de soldaten tegen op moesten klauteren. Het gebied bij Pointe du Hoc ligt er nog steeds zo bij als na de bevrijding met allerlei ingestorte bunkers en kraters.

Ook bezochten we Bayeux. De tweede dag van onze vakantie, toen er een Middeleeuws festijn in de stad was. Plus de laatste dag van onze vakantie om souvenirs te kopen. Bayeux is een leuke stad met een mooie kathedraal. Ook het 70 meter bekende wandkleed hebben we gezien.

Zaterdag hebben we uren rond gewandeld in de eeuwenoude stad Caen om allerlei bezienswaardigheden te bekijken. En dat zijn er veel!
Caen vond ik een prachtige stad. Zeker een aanrader mocht je in de buurt zijn.

Tussen alle dingen door die pa en ma graag wilden zien hebben we ook aan de meiden gedacht. Ze zijn dol op de dierentuin dus die hebben we bezocht. Het was een mooie kleine dierentuin. Het voeren van de parkieten werd zeer gewaardeerd door de meiden.

En het bezoekje aan de ijsboerderij in Vaux -sur-Aure vonden ze ook leuk. En de ijsjes waren erg lekker! :-)

We hebben alle vier genoten van onze vakantie. Met een paar souvenirs, een tas vol mooie schelpen en het hoofd vol mooie herinneringen keerden we huiswaarts.

Weer thuis

Helaas de vakantie zit er weer op. Althans wat het verblijf in Normandië betreft.
De tien dagen zijn omgevlogen. We hebben erg veel gezien en gedaan. O.a. Mont St. Michel.
Qua weer hebben we ook mazzel gehad. Woensdag werd het minder zonnig en viel er ook regen maar konden we snel het klooster binnen bij St. Michel.
De rest van de regenbuien vielen als we in het huisje waren of in de auto zaten.
Een uitgebreider verslag volgt later.